Jak blogować by działać zgodnie z prawem? - czyli zapowiedź cyklu


Chociaż na chwilę obecną jestem już oficjalnie absolwentem kierunku Prawa własności intelektualnej i nowych mediów, a kilkadziesiąt dni temu obroniłam nawet pracę, w której opisuje problematykę prawnoautorską w działalności blogerów, wciąż nie czuję się specjalistką jeśli chodzi o ten temat. Musicie mi wierzyć na słowo, ale w prawie, a w tej jego gałęzi na pewno, zdecydowanie zbyt dużo zależy od pewnych niuansów i wykładni by móc stwierdzić, że coś na pewno znajduje się pod ochroną, a jakieś zachowanie stanowi naruszenie praw innego blogera czy użytkownika Internetu. Chociaż obowiązują pewne reguły, pozostawiają one pewne pole do interpretacji; niektóre czynności wydają się jednoznacznie złe z moralnego punktu widzenia, ale jednocześnie nie są zabronione przez prawne regulacje, a niekiedy wśród przepisów można wręcz znaleźć na nie przyzwolenie. 

Jeśli nie zniechęciłam Was jeszcze do tego zagadnienia, jestem pełna podziwu i równocześnie ogromnie się cieszę. Mój pesymizm był pod pewnymi względami przesadzony i przyswojenie pewnych zagadnień z pewnością może okazać się przydatne jeśli chodzi o prowadzenie bloga. Nasz polski ustawodawca, cokolwiek myślimy sobie na jego temat, zatroszczył się pod pewnymi względami o prawa blogerów - chroniona jest nasza twórczość, a przynajmniej pewne jej elementy, a dodatkowo istnieje pewna furtka, która umożliwia nam wykorzystanie pracy innych blogerów. 

W cyklu poświęconym prawom autorskim chciałabym się skupić na tych jego zagadnieniach, które w działalności blogowej rzeczywiście mogą okazać się przydatne. opowiemy sobie trochę o tym w jaki sposób uzyskać ochronę prawnoautorską; czy naprawdę nie możemy powielić pomysłów inncyh blogerów; dlaczego licencja Creative Commons jest tak przydatna jeśli chodzi o blogowanie i dlaczego warto wiedzieć czym jest prawo cytatu. Zagadnienia, które w tym momencie przywołałam oczywiście nie są jedynymi wartymi omówienia w kontekście blogerów i jestem przekonana, że z biegiem czasu pojawi się ich jeszcze więcej. Chętnie wysłuchałabym natomiast co Was interesowałoby najbardziej w tej dziedzinie - rozważę każdą sugestię i w miarę możliwości postaram się udzielić odpowiedzi, czy to w poście czy w komentarzu.

You Might Also Like

1 komentarze

Top Categories